Back in 2005, I founded the company known as Riada. For 15 years, that company has provided professional services, often with Atlassian tools, as a fundamental ingredient in its offerings.
År 2005 grundade jag företaget vid namn Riada. I 15 år har företaget tillhandahållit professionella tjänster, ofta med Atlassians verktyg som en grundläggande del i sitt utbud.
Riada blev den första Atlassian Platinum-partnern i Sverige och är nu en ledande tjänsteleverantör i Norden. Under 2013 startade min medgrundare Mathias Edblom och jag vår produktverksamhet under företagsnamnet Riada Development. När vi utforskade produktmöjligheterna tänkte vi inte riktigt på att separera brandingen. Vi hoppade helt enkelt in i den världen som Riada.
Under sex år har de två företagen vuxit sida vid sida som bästa vänner. Produktdelen har lärt sig mycket av serviceverksamheten och vice versa. Men faktum kvarstår att de alltid har varit två separata företag, med separata uppdrag och visioner.
Det är dags att ge produktdelen ett eget varumärke
Riada Development har skapat en av de starkaste plattformarna som finns på Atlassians marknadsplats med 14 Insight-produkter. De används för närvarande av över 2 400 organisationer i mer än 90 länder.
Det har varit utmanande för leverantörer, kunder, partners och andra intressenter att skilja de två företagen åt. Det har också varit lite knepigt att separera värden och identiteter internt.
Så från och med idag, får produktdelen sitt eget varumärke: Mindville.
Vad förändras nu när Riada Development är Mindville?
Om du spanar in den här nya webbplatsen kommer du att upptäcka nya logotyper, färger och typsnitt tillsammans med det nya företagsnamnet.

Vi tog också tillfället i akt att uppdatera produktikonerna, ta en titt på Marketplace-listorna för att se deras nya utseende.
Det är en look och känsla som ytterligare skiljer Insight som en av de mest populära Asset Management lösningar på Atlassian Marketplace. Det ger oss också möjlighet att fokusera på de enorma möjligheter som ligger framför Insight-delen
För mer information om våra nya visuella element, kolla in våra grafiska riktlinjer.
Mindville-kunder bör också vara medvetna om att vi har uppdaterat sekretesspolicyn och slutanvändaravtalet (EULA) med giltighet från 09 december 2019. Vi uppmuntrar dig att läsa båda dokumenten i sin helhet. Om du har några frågor, vänligen kontakta oss så som beskrivs i vår integritetspolicy. Fortsatt användning av Mindvilles produkter på eller efter datumet kommer att representera godkännande av dessa uppdateringar. De juridiska dokumenten finns här.
Varför namnet Mindville?
När vi diskuterade namn för produktdelen tittade vi på vilka vi är och var vi ser oss själva i framtiden. Vi gillar att tro att människor arbetar med oss för att utvecklas och utmana sina sinnen.
Vi ser också att communityt omkring oss växer förvånansvärt. Tillsammans med fler än 100 partners och 2 400 kunder blir vi ett eget ekosystem, och vi älskar verkligen kraften i en organiskt växande gemenskap kring våra produkter.
Så med dessa reflektioner (och många fler), landade vi med namnet Mindville.
/mʌɪnd-vɪl/
”En plats och gemenskap där stora idéer växer tillsammans”
Vad händer med Riada som varumärke?
Riada, som varumärke, försvinner inte heller. Faktum är att Professional Services-verksamheten är starkare och större än någonsin med fler än 50 Atlassian-experter och över 200 aktiva kunder i Norden.
Den konsulterande sidan av vad vi gör kommer fortfarande att finnas under Riada AB namnet. Men för att effektivisera vår verksamhet, kände vi att det var rätt tid att ge Insight sin egen boyta, istället för bara ett något större rum i samma hus växte upp i.
Även efter denna uppdelning av varumärkena är Riada och Mindville fortfarande bästa vänner, bara med separata varumärken.
Vi hoppas att du följer med oss i detta spännande nya kapitel för vårt team av fantastiska, innovativa proffs.
Tommy Nordahl
Grundare av Riada
VD och medgrundare av Mindville