Jira Service Management
KORT INFORMATION-
Varaktighet: 1 heldag (09:00-17:00)
-
Målgrupp: Avancerade Jira användare
-
Pris per person: SEK 10 500
-
Kursmaterial: På engelska
jira
Denna kurs ger dig en gedigen introduktion till hur du kommer igång med Jira Service Management (JSM) på Jira server (fd. Jira Service Desk). Du får praktisk erfarenhet av att utföra den viktigaste och mest relevanta konfigureringen av JSM. Kursens delar omfattar konfigurering och anpassning av Kundportalen, skapande av köer och SLA för serviceteamet, länkning till en kunskapsbas, tillägg av deltagare och automatisering. Under kursen tar vi upp exempel från flera olika företags användningsområden för att hjälpa dig att förstå möjligheterna för en effektiv ITSM.
Vad kommer jag lära mig?
- Skapa ett service-projekt
- Skapa upp ärendetyper
- Skapa köer
- Skapa servicenivåavtal/önskade svarstider (SLAer)
- Länka din service desk till en kunskapsbas i Confluence
- Lägg till ett e-postkonto
- Företagsanpassa din Kundportaler och den gemensamma startsidan för dessa
- Lägg till agenter, kunder och andra Jira-användare
- Skapa och anpassa automatiseringsregler
Målgrupp
Alla som har rättigheter att skapa upp ett Service-projekt, vilket kan innefatta:
- Jira-administratörer
- Service-projektadministratörer
- Chefer för Service Management
- Teamchefer
- IT-chefer
Förkunskaper
- Om du redan idag är ansvarig för att skapa upp ett Service-projekt, finns inget behov av förkunskaper.
- Remote
2021-08-27
2021-09-24
2021-10-29
2021-11-26
2021-12-17
Certifierade kurser
Kursdeltagare får ett officiellt certifikat vid avklarad kurs.
