Effektivare leveransstyrning med ITSM & ITIL® 4

Illustration på fyra personer som arbetar tillsammans i ett team

Om webinaret

Sändes:

2021-04-28

– Hur Jira Service Management och ITIL 4 samspelar för effektiv leverans.

Många organisationer upplever idag ökade krav på att leverera snabbare, med högre kvalitet, till ett lägre pris, oftast med samma resurser som tidigare.  För att uppnå denna effektivitet krävs rätt mix av personal, processer och teknik. 

Med Atlassians ITSM-verktyg Jira Service Management kan du snabbt komma igång med effektiva processer som frigör tid för personalen att kunna leverera mer värde för organisationen. Tillsammans med ramverket ITIL 4 genereras ytterligare möjligheter att driva högpresterande team, motiverade av moderna metoder och verktyg som stöttar en kvalitativ leverans. 

Under detta webinar visar vi hur ITIL 4s processer fungerar i Jira Service Management, samt Jira Software med ett par tilläggs-applikationer, förenklar arbetet genom att styra och prioritera med hjälp av aggregerad information. Webinaret riktar sig till dig som idag leder och driver någon form av leveransteam och är intresserad av att kunna mäta, styra och säkra sina leveranser. 

Efter webinaret får du med dig: 

  • Hur ITIL 4 och ITSM kan samspela för att leva upp till krav om snabb och kvalitativ leverans.
  • Hur du kan tillämpa ITIL 4 i Atlassians produkter.
  • Tips på hur du kan samverka mellan olika avdelningar för att leverera värde och bättre användarupplevelse. 
  • Hur Jira Service Management ger ökad effektivitet och automationsgrad. 

Se webinarinspelning

https://zoom.us/rec/share/zGzZ7CtJ9k6fC1pjgK15T_CO-3dISzfunJapmSGTLMAvdRWzZ9X86lVpe5Zjfc16.nRCUe9AUAyWPKy3-?startTime=1619600412000